Operator Grup Zakupowych - Batna Group

 

Na bazie najlepszych światowych praktyk zakupowych zbudowaliśmy nowy na polskim rynku model konsolidacji zakupów. Od 5 lat, wykorzystując ten model, w przejrzysty sposób minimalizujemy koszty zakupów w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych.

W ramach Grupy Kapitałowej współpracujemy z doświadczonymi specjalistami ds. zakupów z Profitia Management Consultants.

Nasi eksperci z obszarów ekonomii, zakupów, technologii i prawa łączą swoje siły, by pomóc w wypracowaniu realnych oszczędności dla uczestników Grup Zakupowych.

 

 

BATNA

Zobacz, co daje Ci uczestnictwo w Grupie Zakupowej

Redukcja wydatków

Wykorzystując łączną wielkość zamówień Członków naszych grup zakupowych uzyskujemy dla nich korzystniejsze ceny od tych, które mają obecnie.

Bieżąca analiza cen

Posiadamy aktualną bazę cen rynkowych w każdej z naszych kategorii. Na bieżąco zbieramy dane cenowe, weryfikujemy i negocjujemy.

Oszczędność czasu

Nasi eksperci analizują dane i szukają najlepszych dostawców. Uczestnicy zgłaszają jedynie chęć przystąpienia i przekazują swoje dane cenowe.

Brak kosztów i ryzyka

Uczestnictwo w naszych grupach jest bezpłatne, a przed otrzymaniem danych podpisujemy jednostronne oświadczenie o zachowaniu poufności.

O Batna Group


Batna Group

Naszą misją jest pomoc w efektywnej realizacji procesów zakupowych. Organizujemy tematyczne grupy zakupowe dla przedsiębiorstw oraz szpitali. Na bazie najlepszych światowych praktyk zbudowaliśmy nowy na polskim rynku model zakupów.



Czym się kierujemy?

1

Transparentność

Ważne jest dla nas, by prowadzone przez nas działania biznesowe były jawne i oparte na zasadach uczciwej konkurencji.

2

Efektywność

Kierujemy się tym, by działania przeprowadzane dla Uczestników naszych Grup Zakupowych przynosiły jak największe korzyści, nie tylko finansowe.

3

Zorientowanie na klienta

W naszych działaniach najważniejszy jest sukces oszczędnościowy Uczestników Grup. Naszą rolą jest tylko doradztwo i pomoc.

4

Etyka

Od siebie i innych wymagamy przestrzegania najwyższych standardów etycznych, a także dbamy o najwyższą jakość naszych produktów i procesów.

Statystyki Batna

0 PLN

Koszt uczestnictwa w Grupie Zakupowej

12%

Średnie oszczędności uczestników Grup w 2015

150 mln PLN

Wolumen wydatków Uczestników Grup

545

Liczba indeksów zgłoszonych w ostatnim postępowaniu

Najlepsze praktyki zakupowe

Jeszcze kilkanaście lat temu większość przedsiębiorstw uznawała zakupy jedynie jako środek dostarczania produktów i usług w jak najniższej cenie. Coraz bardziej zmienne otoczenie gospodarcze oraz zaostrzająca się konkurencja rynkowa kazały zweryfikować ten pogląd. Obecnie rola zakupów, często rozpatrywanych szerzej – jako łańcuch dostaw – to także sposób kreowania wartości dodanej dla przedsiębiorstwa oraz element zarządzania ryzykiem.

 Zakupy w coraz większym stopniu odpowiadają także za innowacyjność przedsiębiorstwa oraz są nieodłącznym elementem długofalowej strategii.  Poniżej przedstawiamy najlepsze praktyki, które pozwalają przedsiębiorstwom wykorzystać potencjał ukryty w zakupach: Właściwe umiejscowienie zakupów w strukturze organizacyjnej: kluczowym problemem jest określenie poziomu centralizacji zakupów w ramach organizacji – z jednej strony centralne zarządzanie umożliwia pełniejsze dostrzeżenie korzyści skali oraz zapewnia zgodność działań zakupowych ze strategią firmy, z drugiej – umiejscowienie zakupów bliżej jednostek biznesowych może pozwolić na lepsze dopasowanie produktów do potrzeb. Większość nowoczesnych przedsiębiorstw stara się połączyć te dwa rozwiązania uwzględniając jednocześnie strategiczny poziom zakupów jak też zapewnić koncentrację na jakości produktu i wymaganiach biznesowych. Zasoby ludzkie: rola pracowników działu zakupów była dawniej postrzegana jako czysto operacyjna, a wymagania wobec nich koncentrowały się na skutecznym stosowaniu procedur. Obecnie nowoczesne przedsiębiorstwa opierają się na koncepcji kupca wiodącego – posiadającego wysokie kompetencje oraz wykonującego szeroki zakres zadań. Kupiec wiodący pełni kluczową rolę w budowaniu relacji z dostawcami, uczestniczy w planowaniu i racjonalizacji zakupów oraz pełni funkcję menedżera danej kategorii. Wysokie są także wymagania wobec kadry zarządzającej Działu Zakupów, która powinna przyjmować strategiczną perspektywę oraz koncentrować się na kreowaniu wartości.  Stosowanie narzędzi zakupowych: właściwie dobrane narzędzie zakupowe ułatwia i przyspiesza proces zakupowy oraz ogranicza ryzyko utraty potencjalnych oszczędności. Nowoczesne narzędzia (często są to rozwiązania w chmurze) umożliwiają planowanie zakupów, wybór dostawcy, zarządzanie dostawcami oraz umowami, a także posiadają obszerne funkcje raportowe. Jednocześnie pamiętać trzeba, że narzędzie zakupowe powinno przede wszystkim odpowiadać potrzebom związanym z właściwie zaprojektowanymi procesami biznesowymi. Strategiczne relacje z dostawcami: dawniej proces zakupu postrzegany był w kategoriach jednorazowych, co nie pozwalało w pełni zrealizować korzyści ze współdziałania z dostawcą. Dla nowoczesnych przedsiębiorstw strategiczne relacje z dostawcami to gwarancja pewności dostaw oraz element minimalizacji ryzyka. Co więcej, obecnie przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu dążą do tego, by wykorzystać innowacyjność dostawców oraz współdziałają, by odkrywać potencjał rynkowy oraz lepiej zaspokajać potrzeby odbiorców. Współpraca z Klientem Wewnętrznym: aby odnieść pełne korzyści z zakupów konieczne jest zaangażowanie Klienta Wewnętrznego w proces zakupowy. Jego rolą jest komunikowanie strategicznych celów i potrzeb biznesowych, jest on także cennym źródłem informacji zwrotnej. Zaangażowanie klienta wewnętrznego obejmuje kwestie techniczne, wymagania jakościowe, sprawy finansowe i operacyjne, a także politykę bezpieczeństwa oraz ochronę środowiska. Takie działania pozwolą nie tylko obniżyć cenę dostaw, ale też lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów firmy. Powyższe przykłady nie stanowią zamkniętej listy działań, pozwalających w prosty sposób poprawić efektywność zakupów. Są raczej próbą nakreślenia najważniejszych zasad i kierunków, które odpowiednio dostosowane do specyfiki przedsiębiorstwa – pozwolą stworzyć strategiczne podstawy sukcesu  firmy z zakupami jako jednym z filarów tego sukcesu.  

Batna

Jesteśmy najlepszą alternatywą dla Państwa obecnych dostawców.

Kontakt

  kontakt (@) batnagroup.pl
  szpitale (@) batnagroup.pl
  + 48 22 350 90 90
  + 48 22 350 90 92
  Al. Niepodległości 58, Warszawa