Operator Grup Zakupowych - Batna Group

 

Na bazie najlepszych światowych praktyk zakupowych zbudowaliśmy nowy na polskim rynku model konsolidacji zakupów. Od 5 lat, wykorzystując ten model, w przejrzysty sposób minimalizujemy koszty zakupów w przedsiębiorstwach i instytucjach publicznych.

W ramach Grupy Kapitałowej współpracujemy z doświadczonymi specjalistami ds. zakupów z Profitia Management Consultants.

Nasi eksperci z obszarów ekonomii, zakupów, technologii i prawa łączą swoje siły, by pomóc w wypracowaniu realnych oszczędności dla uczestników Grup Zakupowych.

 

 

BATNA

Zobacz, co daje Ci uczestnictwo w Grupie Zakupowej

Redukcja wydatków

Wykorzystując łączną wielkość zamówień Członków naszych grup zakupowych uzyskujemy dla nich korzystniejsze ceny od tych, które mają obecnie.

Bieżąca analiza cen

Posiadamy aktualną bazę cen rynkowych w każdej z naszych kategorii. Na bieżąco zbieramy dane cenowe, weryfikujemy i negocjujemy.

Oszczędność czasu

Nasi eksperci analizują dane i szukają najlepszych dostawców. Uczestnicy zgłaszają jedynie chęć przystąpienia i przekazują swoje dane cenowe.

Brak kosztów i ryzyka

Uczestnictwo w naszych grupach jest bezpłatne, a przed otrzymaniem danych podpisujemy jednostronne oświadczenie o zachowaniu poufności.

O Batna Group


Batna Group

Naszą misją jest pomoc w efektywnej realizacji procesów zakupowych. Organizujemy tematyczne grupy zakupowe dla przedsiębiorstw oraz szpitali. Na bazie najlepszych światowych praktyk zbudowaliśmy nowy na polskim rynku model zakupów.



Czym się kierujemy?

1

Transparentność

Ważne jest dla nas, by prowadzone przez nas działania biznesowe były jawne i oparte na zasadach uczciwej konkurencji.

2

Efektywność

Kierujemy się tym, by działania przeprowadzane dla Uczestników naszych Grup Zakupowych przynosiły jak największe korzyści, nie tylko finansowe.

3

Zorientowanie na klienta

W naszych działaniach najważniejszy jest sukces oszczędnościowy Uczestników Grup. Naszą rolą jest tylko doradztwo i pomoc.

4

Etyka

Od siebie i innych wymagamy przestrzegania najwyższych standardów etycznych, a także dbamy o najwyższą jakość naszych produktów i procesów.

Statystyki Batna

0 PLN

Koszt uczestnictwa w Grupie Zakupowej

12%

Średnie oszczędności uczestników Grup w 2015

150 mln PLN

Wolumen wydatków Uczestników Grup

545

Liczba indeksów zgłoszonych w ostatnim postępowaniu

Nowelizacja Ustawy PZP

 Już niedługo zamawiający w szpitalach będą musieli stosowac nowe zasady w realizacji zamówień publicznych.

13 maja 2016 Sejm przyjął nowelizację ustawy Prawo zamówień publicznych („PZP”). Ustawa  trafi teraz do Senatu, a następnie do podpisu Prezydenta. Po publikacji ustawy pozostanie  14 dni tzw. vacatio legis na przygotowanie się do nowych zasad. 

 

 Nowelizacja, która pierwotnie miała wejść w życie 18 kwietnia wprowadza zmiany, które  będą miały niezwykle istotne znaczenie z punktu widzenia wykonawców zamówień publicznych.

Dla Państwa wygody przygotowaliśmy krótkie zestawienie najważniejszych zmian z punktu widzenia zamawiających w szpitalach.

 

 Zmiany w zakresie grup zakupowych tj. pomocnicze działania zakupowe polegające na zapewnieniu wsparcia dla działań zakupowych, w szczególności przez:

  1. zapewnienie infrastruktury technicznej umożliwiającej zamawiającemu udzielanie zamówień lub zawieranie umów ramowych;
  2. doradztwo dotyczące przeprowadzania lub planowania postępowań udzielenie zamówienia;
  3. przygotowanie postępowań o udzielenie zamówienia i przeprowadzenie ich, w imieniu i na rzecz zamawiającego

Zmiany w zakresie warunków udziału w postępowaniu – kwalifikacja wykonawców

  1. Szczególną uwagę należy również zwrócić na zmiany w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcja).  Zamawiający będzie mógł określić warunki udziału w postępowaniu odrębnie dla każdego z członków konsorcjum gdy uzasadniając to  charakterem danego zamówienia
  2. W zakresie obligatoryjnych przesłanek wykluczenia wykonawcy, warto zwrócić uwagę na sytuację dotyczącą wprowadzenia zamawiającego w błąd w zakresie informacji dotyczących spełniania warunków udziału w postępowaniu. Obejmuje to zarówno celowe działanie zamawiającego jak i jego lekkomyślność lub niedbalstwo. Ponadto, zamawiający – jeśli przewidzi to w dokumentach zamówienia - będzie mógł wykluczyć wykonawcę również wtedy, gdy ten nienależycie wykonał umowę o zamówienie publiczne lub gdy osoby uprawnione do jego reprezentacji zostały prawomocnie skazane za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub za wykroczenie przeciwko środowisku.

Kryteria oceny ofert – wprowadzenie nowych, pozacenowych kryteriów oceny ofert oraz redukcja możliwości stosowania kryterium ceny, jako jedynego kryterium

  1. możliwości stosowania kryterium ceny. Co do zasady, kryterium to nie powinno przekraczać 60%.
  2. Wprowadzono przy tym kryterium kosztu cyklu życia przedmiotu zamówienia, który obejmuje wszelkie możliwe kolejne lub powiązane fazy istnienia przedmiotu zamówienia, w szczególności badanie, rozwój, projektowanie przemysłowe, testowanie, produkcję, transport, używanie, naprawę, modernizację, zmianę, utrzymanie przez okres istnienia, logistykę, szkolenie, zużycie, wyburzenie, wycofanie i usuwanie;. Ponadto, jako kryterium oceny ofert dopuszczono  jednoznacznie organizację oraz kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji danego zamówienia publicznego.
  3. Taka regulacja niejako wymusi na zamawiających konieczność dogłębniejszej analizy swoich potrzeb,  celów i oczekiwań. Ocena ofert dokonana w oparciu o zastosowane pozacenowe kryteria, będzie musiała być dokonywana w sposób zapewniający możliwość weryfikowania przyjętych założeń, co również powinno wymusić większy profesjonalizm w działaniach zamawiających.
  4. Odejście od jedynego kryterium ceny, które występuje w większości obecnie udzielanych zamówień publicznych w Polsce, na rzecz kryterium kosztu cyklu życia powinno również przyczynić się do ograniczenia problemu rażąco niskich cen.

Zmiany umów zawartych w trybie PZP – poszerzenie i uelastycznienie katalogu dopuszczalnych zmian do umowy zawartej w rezultacie przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z literalnym zapisem dyrektywy

  1. Warto zwrócić uwagę na poszerzony katalog przesłanek uprawniających do zmiany umowy o zamówienie publiczne, zwłaszcza, że dotychczas zagadnienie to powodowało liczne wątpliwości.
  2. Nowe przepisy umożliwiają zmianę umowy zarówno w zakresie przedmiotowym jak i podmiotowym. Oczywiście będzie to możliwe w ograniczonym zakresie. I tak dopuszcza się zmiany wynagrodzenia wykonawcy nieprzekraczające odpowiednio 10% w przypadku usług lub dostaw oraz 15% dla robót budowlanych. W obu przypadkach nie powinno to jednak przekraczać kwot tzw. progów unijnych. Zmiana wykonawcy będzie natomiast dopuszczalna w przypadku, gdy odpowiednie postanowienia w tym zakresie znajdą się w pierwotnie zawartej umowie lub będą konsekwencją restrukturyzacji wykonawcy.  W przypadku, gdyby okazało się, że umowa została zmieniona niezgodnie z prawem, nowe postanowienia podlegają unieważnieniu a na ich miejsce wchodzą zapisy dotychczasowe.  .
  3. Precyzyjne wskazanie w przepisach krajowych okoliczności, w których zmiana umów jest dozwolona, z całą pewnością pozytywnie wpłynie na sytuację zarówno wykonawców, jak
    i zamawiających, ułatwiając ewentualną decyzję co do zmiany umowy w przypadku zaistnienia takiej konieczności.

Wykorzystanie zdolności podmiotów trzecich na potrzeby udziału w postępowaniu

  1. Przyjęte zmiany dotyczące korzystania ze zdolności podmiotów trzecich mają realizować generalną ideę większej możliwości weryfikowania przez zamawiających potencjału podmiotów trzecich i realności jego udostępnienia. Szczególny nacisk został położony na aspekt korzystania z zasobów podmiotów trzecich w zakresie wiedzy
    i doświadczenia. Podmioty, które dotychczas użyczały swoich doświadczeń w różny sposób (np. poprzez szkolenia lub konsultacje), będą musiały wziąć udział w realizacji zamówienia, jako podwykonawca podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego.
  2. Ponadto, zamawiający będzie weryfikował, czy podmiot udostępniający swoje zasoby nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu adekwatnie do udostępnianych zasobów.
  3. Nowelizacja PZP przewiduje również zmiany w zakresie ponoszenia odpowiedzialności solidarnej z podmiotem udostępniającym zasoby. Dotychczas ta solidarna odpowiedzialność dotyczyła każdego aspektu udzielanego zasobu. Obecnie, będzie ona obejmowała podmiot udostępniający zasoby ekonomiczne lub i będzie ograniczona do  szkody poniesionej przez zamawiającego powstałej wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot taki nie ponosi winy.

Wprowadzenie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ) Rozporządzenie wykonawcze Komisji Europejskiej 2016/7 z dnia 5 stycznia 2016 r. 

Batna

Jesteśmy najlepszą alternatywą dla Państwa obecnych dostawców.

Kontakt

  kontakt (@) batnagroup.pl
  szpitale (@) batnagroup.pl
  + 48 22 350 90 90
  + 48 22 350 90 92
  Al. Niepodległości 58, Warszawa